Keuring


Het kenteken is ontvangen; alles is nu officieel in orde, zie onderstaand kenteken:  

Sinds mei 2009 zijn de keuringsregels aangepast. Auto's voor 1997 hoeven niet meer naar Lelystad! Ik wordt hier wel heel blij van... ik had al in gedachten dat dat hele circus afgelopen moest worden, inclusief alle kosten en de (wacht)tijd die dat kost, maar dat is nu ineens niet meer nodig.

Zie voor meer info onderstaande link:

http://bus-forum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=15&t=12202

http://www.keversite.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=17455&st=0&sk=t&sd=a&start=1050

(scroll een beetje naar beneden en bekijk de kever op de smeerput).

(9 juni 2010) is de bus gekeurd bij de RDW.  
En... goedgekeurd! Om kwart over acht moesten we ons melden en om 10 uur reden we weer weg, incl. APK. Fantastisch! We zijn heel blij. De keurmeester vond het ook leuk om eens te zien. Nu kunnen we officieel de weg op! Dit gaat alleen zo bij auto's voor 1998, anders moet je naar Lelystad. We hadden hier al rekening mee gehouden, maar de regels zijn sinds mei 2009 aangepast in ons voordeel, zie ook onderstaand stukje uit de RDW site: Voertuig in gebruik genomen voor 1 januari 1998 Het voertuig moet na de wijziging voldoen aan de permanente eisen. Wat zijn de permanente eisen? Dit zijn de eisen op het gebied van: verkeersveiligheid geluid milieu Voor het wijzigen van het kentekenbewijs kunt u het voertuig laten keuren bij één van de keuringsstations van de RDW. Voertuig in gebruik genomen na 31 december 1997 Het voertuig moet na de wijziging voldoen aan de toelatingseisen, zoals deze op dat moment gelden. Ook moet het voertuig voldoen aan de permanente eisen. De volgende aspecten moeten opnieuw getoetst worden aan de toelatingseisen: algemeen afmetingen en massa motor krachtoverbrenging reminrichting Soms zijn hier testen voor noodzakelijk. De kosten voor deze testen kunnen per voertuig verschillen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten