Remmen


De remmen kunnen aangepast worden. Ik heb de Ford remmen nog en daarom ook die hele auto toen gekocht. De Ford heeft een gelijk wagengewicht en natuurlijk hetzelfde motorvermogen (als donor van de motor), dus het remmenset is hiervoor ideaal uitgebalanceerd en ontworpen. Eerst kijken of alles passen wil op de naven en draagarmen van de bus. De sloopbus komt nog goed van pas om één en ander op voor te bereiden.

De ontwerpwerkzaamheden voor afdraaien schijven en ontwerp remklauwsteunen zijn in volle gang:






Nieuwe remschijven/naven gekocht, welke gelijk afgedraaid worden om de naaf te gebruiken voor montage van de Ford-schijf.




Adapterplaten voor montage van de remtang.


Remtang gestraald:

De naven zijn afgedraaid en aangepast om de Ford

schijven te monteren:


De remklauwen voor zitten er op. Er zijn uiteindelijk vulbussen gemaakt die zorgen voor de juiste afstand tussen de remhouder van de Ford en de fusee van de VW. De steek van de VW is 90mm en de steek van de Ford is 89mm. Dit steekverschil is opgevangen door iets ruimere gaten te boren in de afstandbussen. De blokken zitten precies goed op de schijf!













De 16 inch Passat velgen passen goed! De originele Vw velgen passen niet meer...

Achter passen de remklauwen ook op achteras:








OVerzichtsfoto van de remmen:



     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten